tisdag 22 maj 2018

W4CB prequel

W4CB = Wendler for chubby badasses.

Är förvånad att jag inte hittar att jag skrivit nånting om det. Borde göra det på riktigt och sen kanske hitta motivation att följa det. Det bästa program jag haft skulle jag säga även om Formula-1-indikatorn säger att jag var i bättre form 2003 än 2011. Jag tror indikatorn har fel.

Ett ihopkok av Westside och DeFrancos Westside for Skinny Bastards och och Built like a badass, med Wendler 531 på basövning. Tweakat och kryddat för mina önskemål.

Väldigt kortfattat:
Kvalitet Upper Push, Hypertrofi Upper Pull, Finisher med fokus på underkropp (alltid löpband)
Kvalitet Lower Push, Hypertrofi/fart Lower Pull, Finisher med fokus på överkropp
Kvalitet Upper Pull, Hypertrofi Upper Push, Finisher helkropp
Kvalitet Lower Pull, Hypertrofi/fart Lower Push, Finisher med fokus på överkropp

3 pass i veckan, varje pass helkropp på nåt vis. Visade sig vara väldigt irrelevant om passen var fint utspridda mån-ons-fre, eller nåt idiotiskt som mån-tis-tor-tis-tor-fre.

Jag körde så gott som varje pass med sällskap vilket hjälpte då passen var långa, en del moment krävde/hjälpte passare/assist och finishern blev bättre.

Startade runt nyår 2009/10, stagnerade tidigt 2011 (mark 240 4:e januari, en mile löpband 16.3 rakt igenom som finisher, gjorde helt ok raw-SL-tävlingsresultat på ca två teknikträningar.

Stretade på ett halvår till och slet sen av hälsenan. Gjorde därefter nåt helt annat.

Inga kommentarer: