onsdag 15 augusti 2018

Residualer

Burpees 40
OHS 40x30
GHD SU 40
Back Extensions 40x10
Wallball 40
OH Lunge Walk 40x30, samla fötterna varje rep
Sit-Ups 40
Kb Swing 40x24
19:15, senast 19:54

Får vara riktigt nöjd trots att det var katastrofalt brutet andra halvan. 4 månader sen jag körde denna och 10 veckor sen jag körde nån slags "crossfit"*. Man borde kunna göra detta flera minuter snabbare, man borde inte behöva bryta GHD, extensions eller swingar, kanske inte OHS heller.

*)Sätter det inom citationstecken för att inte fastna i definitionsträsket.


lördag 11 augusti 2018

Ett varv

Förra veckan
SwimRun 1 varv 24:59
Missade PR med 2 sek.

Dert är ett lågklassat PR, då det är snabbaste varvet av två. hade dock draghjälp varannan simning den gången. Ändå riktigt bra, har gjort ordentliga insatser senaste åren som inte ens varit nära (28:22).

söndag 15 juli 2018

Kast med liten boll

Några progressiva uppvärmningskast, sen tre per gren:

Kulstötning 845cm (PR 995cm, SB-17 907cm)
Kulkast bakåt 940cm
Diskus 26,9m (PR 30m)
Kast med mellanstor* boll 35,5m (enda gången jag mätt tidigare gjorde jag runt 40,4m)

*300g, har en 150g också.

Explosiviteten har tagit semester. Kanske en väldigt lång semester.

onsdag 13 juni 2018

Fysad

Sen senaste Fysad har träningen varit prioriterad på squats med god form och spänst. Dessutom hårdare träning än på länge, ibland var jag t.o.m. trött på grund av träningen.

Hård böj i fredags krymplade benen, intervaller i söndags och sen två dagar aktiv vila vilket kändes som för lite att repa mig. Grepp och spänst fanns inte där idag.

Bänkpress 2-sek 36x50 - tangerat PR
Greppkloss digital 61.1/60.6
Stående längd 228cm, tunga ben
Pullups 3-sek 20 st
Knäböj 3-sek 27x70 - PR med 4, fanns nån till
Brutalbänk u paus 24
Press 3-sek 19x30, bättre rörlighet så mindre trött av att kämpa mot egna kroppen
C2 500m 1:37.7, paceade mot 1:38.1.
Löpband 1.61km 6:12

söndag 10 juni 2018

Vad David sa

Inte skriva.
Eller tänka.
Bara träna.

26 raka träningsdagar, nu två dagar vila inför Fysad till 100.

torsdag 31 maj 2018

Nedkörd

Dubblad träningsbörda tar ut sin rätt. Tyvärr även på kosten, förlorar en halvtimme här och var som kunde gått till att säkerställa vettig mat. När/om arbetskapaciteten kommer ikapp borde det betala sig.

Igår:
Swimrun 2 varv 56:27, lugnt-lugnt-lugnt, sen max från sista simningen (7:17 min sista sim+löp).

Idag (senare):
Styrka överkropp

måndag 28 maj 2018

Swimrun

Bästa gissning
Premiär i torsdags, ett eländigt pass som stank av bonk, ett impotent vevande med armarna som inte ledde nånstans.

Igår:
Varv 1. 28:20
Varv 2. 26:37
Totalt. 54:57
Lugnt första varv, ökade vid varvningen och började kötta rejält ca halva andra varvet.

Som referens är PR 50:52 med bästa varv 24:57, båda med draghjälp på simningarna.
Känns inte alls onåbart med ganska sparsam träning.