lördag 16 maj 2015

PR

Torsdag
Bänk 5x5x92½
Press 5x5x42½
Dips 5x11
Kroppen inte alls glad i bänkpress just nu. Fast kör med en styrketräningsvolym jag inte kört på 3-4 år. Då jag hela tiden kunnat göra hyfsade maxset/singlar har jag inte märkt hur urholkad volymkapaciteten blivit.

Fredag
Vändningar 5x5x65
Pullups 5x5x20
Incline Bench Pull 5x5x72½
Curls 5x45 4x5x40
Curls var oökningsbart efter att de två föregående övningarna blivit halvtuffa.

Lördag
Löpning, Hagaparken runt, the Scenic Route, 36:21 
PR med 1:23
Oavsett vad man kan tro om min relativa ansträngningsnivå* nu mot när jag persade för två år sen så har jag ett tag tränat ett hårt-ish pass löpning i veckan, utan vad- eller knäkrämpor. Ser lovande ut inför en SwimRun-sommar.

*Det är i praktiken omöjligt att maxa på den här sträckan, nånting kommer gå sönder då.

2 kommentarer:

David Englund sa...

Stabilt! Det är en skön känsla när man börjar känna sig "snabb" i löpning utan att behöva ta.
btw curls är den svåraste övningen att öka i.

Jocke sa...

Äsch, lite mer höft så kommer lite mer vikt upp.

Fast ibland får man göra en reality check och plocka av 7-10 kg.

Jag hoppas få löpa i sommar, nuvarande bana är så tuff att även om jag tar i går det inget fort. Det är inte lidingöloppet "se upp! det sticker upp en rot vid KM23!", utan bear walk uppför och försiktig crab walk nedför.