torsdag 18 december 2014

Sanningens ögonblick

Efter varianter av smalt grepp och/eller lutning var det nu dags för riktiga bänkar, visserligen med händerna innanför ringarna, men i dagsläget gör jag inget mer med maxbrett grepp.

Bänkpress 10x95
Beräknat Max 118kg. Ja, det var en liten besvikelse, 120 är nån slags miniminivå. Löser det sig inte av sig självt kommande månaden får jag lägga på nån blygsam komplementövning.

Plankan 3:00
Dan John säger att Stuart McGill säger att man ska kunna göra plankan i 2 minuter. Förra gången jag gjorde plankan, dvs nyårsafton 2004 så gjorde jag också tre minuter, men började skaka mycket tidigare. Såhär efteråt tänker jag att jag borde ha nöjt mig med två minuter idag.

Uppdatering:
Första tecknet på att man håller på att bli gammal är att ens planka sviker, det andra att minnet sviker. 2003-12-24 gjorde jag 4:02 (dvs tidtagaren behövde två sekunder på sig att reagera). Dagens insats var alltså min sämsta någonsin. Revansch snart. Kanske på julafton.

1 kommentar:

Lenin sa...

Det är väl ganska bra, typ. Själv klarar jag av bara 20*70 i mark i Smith maskin. Men så är jag ett decennium äldre och har diskbråck på l5. Så nu går det vara utför :(