måndag 8 december 2014

Muskelminne

1-1: Trapbar Deadlift 12x130
1-2: Trapbar Deadlift 13x137½
1-3: Trapbar Deadlift 11x147½ - inte så jäkla maxat
Residualer
Stod på hårt underlag idag, gjorde inte ont i knäna, kanske hjälpte resultatet också. Beräknat max upp från 196 till 204. Teoretiskt max i bänken upp från 109 första passet till 118 andra, över 120 på onsdag?

Normalt brukar jag tack var residualer hålla mig på ungefär samma nivå trots knackig träning. Nu har jag chansen att testa på muskelminnet, men det är bara en variant av samma fenomen.

Orkade t.o.m. med en bonusträning i veckan, i form av simning. Sen ramlade taket på simhallen in. Två intilliggande kommuner med sammanlagt 120'000 invånare har nu exakt noll simbassänger att dela på.

2 kommentarer:

Lenin sa...

Bassängen i sumpan borde väl bli klar snart. Har inte koll trots att jag bor nästan granne med den. Men så kan jag inte simma heller...

Jocke sa...

Kodas det nånting då? Jag har fått en nytändning efter många år stagnation. Tyvärr knappt nåt knappande på fritiden.