måndag 9 augusti 2010

Strong igen

Första dagarna med diet bjöd på fredagsmys, en fyrtioårsfest+barnkalas och sen en dag med mat i farten ... +1 kg.

Första riktiga strongmanpasset sen november. En fördel med att köra regelbunden strongman är att man helt kan släppa hänsyn till greppstyrka, rotation och unilateralitet från ordinarie programmering. Men då får man köra lite oftare än var nionde månad ...
Stocklyft 8x72½
Håhåjaja... Nåja, jag fick åtminstone ont i ryggen.
Marklyft 7x192½
Fredriks 20 kg-vikter väger 20.4-20.5 kg på precisionsvåg. Jag vägrar hålla på att räkna om och greja utan gör bara en mental notering att när man lyfter fyra-fem plattor per sida är det egentligen 3½-5 kg mer än nominellt på stången. Dvs, en viss underprestation kommer vara normen om jag gör detta till en vana.
Farmers Walk 3 set runt konen och tillbaka
Stockbänkpress 3 set halvtungt/halvlätt
Atlassten 3 lyft, och
Viktskiveloading 2 set.

Grenarna lite snabbt och lätt, med ambition att bli regelbunden lät jag bli att ha ihjäl mig första gången.

Till skillnad från skivstänger tycker stenar inte om att bli lyfta.

2 kommentarer:

Iron Claw sa...

Kul blogg! var någonstans kör du strongmansträning?

Jocke sa...

Min polare Fredrik har lite grejer undanstuvade på sitt jobb. Han har gjutit stenen på bilden.