onsdag 18 augusti 2010

Kuta ryggen

"Everyone pulls with a rounded back, except weak people"
-Jim Wendler


Vägde 79,8 i fredags, kräftskiva i lördags och sen ingen tendens att komma under 80. Funderar på att skita i -75.


Marklyft 10x185 kg
Jag hörde på avvägar att man ska göra tio lyft idag, annars gills det inte.
Atlassten 5x1x140 kg, mer för att härda underarmsskinnet än nåt annat.

Roundbacklyftning är inte bara utmärkt säkert - det är en nödvändighet. Hur ska annars ryggen hålla om misstag eller nöd tvingar en till det?

5 kommentarer:

Bear sa...

Haha, där blev man satt på pottan. Inga 90 sek vila mellan seten heller antar jag? Stark som bara Monster-Jocke är!

Fredrik sa...

"Everyone pulls with a rounded back, except weak people"
-Jim Wendler

Aha nån som är inne på min linje alltså, skönt att höra!

Jocke sa...

Set? Ett par-tre andetag mellan sista två-fyra lyften medan stången ligger på golvet, så visst - det är ett gränsfall om det kan kallas för "ett set", men det är så jag kör mark.

Martin Altemark sa...

Stop making everyone else feel weak!

Bear sa...

Jag menade ju så klart "repsen", du skrev ju klart och tydligt att du gjorde en tia.