tisdag 17 januari 2017

Deload

Torsdag 12/1
Box Jumps (step-down) 3x8x60cm
Knäböj highbar 8x110
Bänk upp till 15x60 - tufft i denna kontrollerade fart
Straddle mark 80 - med tumlås
Stötdrag 5x50 4x70 - kändes inget bra, avbröt - live to fight another day
f1. Pistols 5x2/2 med 2.5 kg
f2. Getups 10 14 18 22 26

Fredag 13/1
Löpning till+från gymet, 10x10 strikta chins med löpband mellan. Uppgissningsvis knappt en mil i Z1. 76:25

Söndag 15/1
Pushpress bakom 3x5x50 - multi-joint, start too light, progress slowly, break PRs ...
Chins 5x+25
Bänk upp till 12x65
Löpning 1.6 dit, 1.8 löpband, 1.6 hem

Jag vill lyfta över huvudet.
Press: inte nu iaf
Pushpress bakom: förstör axlarna
Pushpress framför: förstör ryggen och handlederna
Stöt: som framför fast värre

Jag offrar axlarna!

Tisdag 17/1
Box Jumps (stop-at-bottom) 3x8x60cm
Marklyft 5x170 - submax förstås
Pistols 5x5kg/ben
Bänkpress upp till 12x70

Löpband Z1 4.76km 30 min

4 kommentarer:

David Englund sa...

Är det rörlighet OH, eller i rack eller både och som ställer till det?

Jocke sa...

Både och.

OH var första gången jag hade problem.
Rack är ett ständigt problem, för dålig rörlighet och troligen fel proportioner på nåt vis.

Knutarna har klingat av nu. Testar PC på söndag, jag gissar att det är snällaste övningen, rackat på fingerspetsarna och fångat med upprätt kropp.

Att köra tre dar i veckan och kompensera med lätta vikter verkade vara ett falskspår.

David Englund sa...

Jag tror att lätta ohs och lätta front squat med tumlås som en del i uppvärmning skulle vara bra för dina axlar.

Jocke sa...

Front squats med tumlås? Undra om jag får ned skivstången under näsan?

Jag ska testa.

OHS med 20 kg borde jag göra varje pass. Bara lättja att jag inte gör en extra övning i den serien jag så gott som varje pass.