onsdag 6 juni 2012

Half survival is full victory

Så var det dags för den årliga cupen då. Jag hade många ursäkter och mycket tvekan innan, men givetvis var jag där ändå.

Vaderna var faktiskt i mycket bättre skick än förra året (då var uppvärmningen en läskig historia och trots bara två matcher var jag förstörd i underbenen efteråt), även om jag tog det lite försiktigt första två matcherna. I tredje sprang jag på hårdare och deltog bl.a. i en utdragen köttningsorgie i sista matchens andra halvlek.

Synd att vi skulle hitta spelet först i tredje matchen, då vi slog gruppsegrarna. Vi körde 2-1-2-1 i första två matcherna, och som mittfältare hade jag väldigt svårt att placera mig, jag var ungefär överallt hela tiden (men aldrig i närheten av bollen). Trodde det bara var för att jag är så ovan fotbollsspelare, men tydligen hade alla problem. I tredje matchen körde vi 3-3 och jag spelade back, helt utan identitetskriser. Nu är jag skittaggad att spela mer, men det dröjer väl ett år till :).

Inga kommentarer: