lördag 16 juni 2012

Aquathlon / Rockyjogg 2.0

Rockyjogg 3,12km, dryga 20 min
Simning dryga 25 min med snabba ombyten
Rockyjogg 2,97km, dryga 21 min (150m bättre orienterat än ditvägen)
Gjorde inte så värst mkt under rockyjoggen, ville inte vara hemifrån för länge, gravid fru 10 dagar över tiden. Men det blev lite stockflippar (rolig övning, men jag borde nog yxa bort små kviststumpar från stockarna), sidledes travers (två rep) och glide kip+drop kips (på "hög" stång, dvs säkert 130-140 cm).

Simningen kändes bra tekniskt och fartmässigt, men förra helgen protesterade nacken mot det myckna crawlandet veckan innan så i tisdags körde jag ett rejält pass bröstsim och har nu ont i mitt knä (bara under bröstsim och sparka ifrån kaklet) som har en ruptur i menisken och var riktigt inflammerat och eländigt -05. När inflammationen läkte ut efter lite rejäl vila (bl.a. en vecka i Tolo, Grekland då jag nog inte gick ens en kilometer sammanlagt varje dag, hotellentrén 10-15m från havet, restauranger längs stranden) har jag bara känt av det en dag här och var, hoppas det blir samma nu igen. Jag upplever inte simning som så skonsamt som marknadsföringen säger, MMA-sparring verkar förenat med mindre risker.

Det blir nog fler såna här pass i sommar.

Inga kommentarer: