lördag 12 januari 2019

Tweak

Innan
Dag 2: Marklyft 531, Bullshits/Front squats
Dag 7: Power Snatch/Clean, Knäböj multipla set

Efter
Dag 2: Marklyft 531, Knäböj 10x20-60-100, Bullshits/Front squats
Dag 7: Power Snatch/Clean, Knäböj multipla set

Jag får alldeles för mkt träningsvärk av knäböj - helt osquattbar dagarna efter och även passet i sig känns riskabelt, som om rullgardin uppför innanlåren vore möjligt.

Jag lägger till en ytterligare exponering som är prehab inte prestandahöjande, bara göra minsta möjliga för att hålla toleransen uppe. Jag börjar på 10x100 med hopp om att minska på sikt. Återstår att se vad detta gör med min förmåga att köra frontböj efteråt.

2 kommentarer:

David Englund sa...

Jag tror att du kommer vänja dig, ta det lungt med rpe i början bara. Knäböj upplever jag som något man kan köra hyfsat frekvent så länge man inte har känsliga knän.
Hur går det med rörligheten i rack och oh?

Jocke sa...

Har stagnerat på en nivå jag är ok med.

Kan köra press, stöt, multipla pushpressar, styrkevänd, frontböj osv.

Sittvändning och thrusters är väl det jag helst inte kör alls eller med riktigt lätta vikter. De kräver djupare rack kombinerat med framåtlutad kropp (för det är SÅ jag böjer!).

Inte så säker på att det var bättre -08, förutom att jag sket i att det gjorde ont. Skulle man ha ont i handlederna i tre månader så fick det väl vara så.