söndag 23 december 2018

Mainsite

7 veckor in med crossfit var femte dag, ibland dubbelpass.
Har ganska mkt plockat dem i ordning, men vid dubbling tagit såna som inte stört varandra så mkt.
Hittills har det gått utmärkt att köra intermediate skalning rakt av ... (för)ödmjukande, och hittills inte haft minsta krämpa av det.

Jag gillar skalningen, särskilt beskrivningen av avsikten, t.ex. att GHD alltid kommer med en varningsetikett. Det sparar även mig från att efter första setet göra HSPU som 10 set om 1-2 reps.

I övrigt, flit, misstag, annan programskapare vet jag inte, tycks det vara extremt länge mellan upprepningar av samma pass. Om jag ska mäta progress så kommer det snarare bli att IM-skalningen känns "för lätt" än att jag kan sitta bocka av ökningar i pass för pass a la 2008.

Inga kommentarer: