söndag 13 december 2015

Nedåttrend

Söndag 6/12

Jymping som senaste passen
Roddrodd missade 92½, fokuserade mer och satte en singel, missade andra, ???
Press 5x5x20, tänkte att lika bra börja om från början, rörligheten mycket otillräcklig.
Intervaller 4x4 med burpees och pullups som arbete, lätt jogg som vila, löpning sista intervallen.

Onsdag 9/12
Pga akuta familjebekymmer så blev träningen omkastad, vilket ställer till det pga jobb, möten, skjuts till innebandy och ridning, hämtningar och lämningar.

Jymping, boxhopp går bra nu.
Knäböj 6x127½ blytungt
Intervaller 4x4 med C2 Rodd 3x1050m och sista löpning i 5:00-tempo.

Fredag 11/12
Two-a-days! Fast inte planerat så.

Tidig morgon i hög fart pga ont om tid:
Bänkpress 4x112½ (1RM-ekvivalent 124.0 kg)
Chins 10x20 kg
Blev hemringd. Åkte sen till jobbet.

På kvällen, egentligen för trött för att ens ta mig till gymet (med bil)
Jymping
Inleder intervaller 4 minuter "cindy", sträcker nåt i lats, skuldra eller möjligen långa huvudet på triceps. Kombon permanent stelhet, sen lite extra akut stelhet från morgonens övning och så kippade pullups på det ... mums.
Fortsatte med löpning som intervaller. Helt magiskt gjorde jag inte illa mig även i knän eller vader.

Söndag 13/12
I valet mellan att köra ute på glashal gata eller verkligt turbopass på gymet valde jag det senare, sjutton minuter innan stängning när jag anlände, två minuter kvar när jag gick ut.

Marklyft 150 160 6x170
Öm i lats-ish efteråt, men glädjande att det var lätt, inte omöjligt att jag hade fler än sex reps kvar i kroppen.

Nån sorts bristning alltså, men sannolikt lindrig.

Inga kommentarer: