måndag 2 februari 2015

So far so good

Mark 4x195
Nästan säkert en repetition kvar, grepp och bröst bra, tog två pass att komma i fas.
Böj 6x125
Läskigt redan på 20 kg med spänningarna marklyften byggt upp, men behöver härdningen. Nästa mesocykel blir lättare.

Nästa max effort lower bjuder på 6+x135 i böj, och jag avser bara göra minimirepsen.

I övrigt så har jag kommit igång med Rockyjogg igen. Jag kommer inte orka köra någon renodlad löpträning, varken intervaller eller annan form, så ingen idé att plåga mig. Minimalt med tung och välplanerad basträning på gymet och så mysig free style Rockyjogg i skogen får duga.

Har egentligen inte nått minimikravet 120-160-210 än, men jag räknar kallt med ketchupeffekten på bänkpressen, alltså är prio:
0. (inte skada mig)
1. Diet
2. Rockyjogg
3. Styrka

Jag har inte en tillstymmelse till viljestyrka kvar efter att ha hanterat jobb och familj och träning (inte för att det sista kräver nån viljestyrka...). Planera mat och se till då det finns råvaror hemma orkas inte med, än mindre att helt enkelt svälta när man befinner sig hos nån slags mor/farförälder och inser att dagens lunch består av kakor och pinocchiotårta. Jag hoppas torrt väglag och en regelbunden solstråle på näsan kan bota det här, jag vill helst inte bli någon som planerar att starta sitt nya liv varje måndag.

Inga kommentarer: