fredag 18 november 2011

Fysad till 70

Fotografering på gymet hela dagen så det blev ingen kampsport (medkombatanterna kunde inte tänka sig att gå upp en så tidig tid så man är på gymet 0800). Men jag är ensam med småmonstren i helgen (frugan ska åka till uppsala och handla julklappar och se emo-porr på bio) så det blir knappast nån träning då, så det måste bli nåt idag - jag och Jens fick chansen att dra av fystestet.

Bänkpress 40x40kg ett lyft/2s (11p) - väldigt submaximalt
TCA Pullups 21 st PR! (11p) - dvs en pullup haka mot ovankant av stången 1 repetition/3s. Maximalt, skulle aldrig ha hunnit i mål med #22 innan startpip för #23
Stående längdhopp 114 cm (0p)
Brutalbänk 25st (11p) kontinuerliga, sen började jag med rest-pause och insåg att så kan man nog hålla på väldigt länge. Hur är reglerna för detta? Räknar 25 som resultat, men vi funderar på att tillåta en paus på ca 3 sek. (handflator på öronen hela tiden).
Roddarrodd 40x40kg ett lyft/2s (11p) - submaximalt, men lite motigt
Marklyft 40x70kg ett lyft/3s (11p) - submax
C2 Rodd 500m 1:53.8 (5p) - RPE ca 13, syra i låren från marklyftet
Gåband 1.61km 19:16min
(0p) 1% lutning
Greppkloss 50H/49V (10p)
Totalt 70p

Vi kommer kanske behöva polera parametrarna lite till, och mitt mål (100p) innefattar inte att göra det i alla grenar inom samma pass, utan bara i aktuella PR, även om alla på samma pass vore hardcore.

Jens, som inte mesade i rodden och löpningen var ganska tagen efteråt. Inte som i andra halvan av
strongmansessionen ("jag hade bara en Geisha och en banan med mig"), men klart avslagen. Han samlade ihop 73p.

Inga kommentarer: