tisdag 9 november 2010

9 av 12

Knäböj (low-bar) 1x165
Har nött fram en ganska tjusig skorpa i nacken, kör low-bar ett pass eller två så det får läka. 5-10 kg från max, och så ovant att jag tror jag är 5 kg starkare nästa gång.

- Greppet: så länge jag ser till att ha lite Mg på varje valk och lite i handflatan så sitter även 220+ som gjutet. Har aldrig kunnat hålla nånting utan Mg.
- Sjukdomar: har inte varit sjuk sen i juni. Även om jag vaknar sjuk imorgon så är det ju en ok frekvens. Kanske har lyckats bli o-Crossfit till slut? Glädjande - jag trodde jag var märkt för livet.

På det stora hela går det så bra så jag bara måste göra om programmet. Blir dock inga enorma ändringar - kör strongman som separata pass (istället för basövning+strongman), och tar bort lite lullull i slutet av passen (finishers, komplement) och stoppar in mer "bodybuilding".

PBs:
Stocklyft 75kg på 60s - 7 st
Chins 7x38.75
Back squat (high-bar) 3x145
Kroc rows (no strap) 30x40 kg
Fat-db floor to overhead anyhow 35kg på 75s - 15 st
Chins 9x33.75
Bänkpress 2x122½
Marklyft 2x222½ (har gjort 2x225 i "strongmanstil" - dragremmar och pumpa upp vikten.)
Chins 4x46.25

1 kommentar:

rackempackem sa...

"i "strongmanstil"" - obetalbart roligt!