fredag 8 december 2017

Track & Field

20 varv på minuten:
Högerhandskast 300g ej max
Sprint 60m ej max
Joggåing tillbaka, hämta upp bollen på vägen

Resultet är summan av sista 15 sprints 2:47.15
Bollkasten låg mellan 21 och 31 stegade "metrar"

Snitt 11.14s, började på drygt 10.5 vilket förstås är långt från max, men räckte för att krampa ihop musklerna över serierna.

2.4km löpning på pappret, lägg på 0.2 för bromssträcka, kanske ytterligare 0.2 då jag kastade i vinkel mot löparbanan.

En vecka
Funkar hyfsat såhär långt. Blir inte mycket utrymme att joxa runt och kan visa sig svårt få in den variation jag tror min hälsa kräver.

2 kommentarer:

David Englund sa...

Ändå imponerande. Det tog mig 40min för uppvärmning samt 5x120kg sen 130kgx5x5 i torsdags, och då tyckte jag att jag höll bra tempo.

Jocke sa...

20, 50, 80, 100, 5x120, 5x5x130
Ett set per 4 minuter, mindre i början.
Fem minuter generell uppvärmning.
Jo, det blir 40 minuter.

Återstår att se om 20 minuter är FÖR forcerat, jag har redan överskridit en halvminut två tillfällen.

Och även om jag långsiktigt håller fast vid principen så lär jag ha svårt att se poängen att hålla stenhårt på den, tar det 23 eller 25 minuter för att kroppen är seg, så ...

Men, 20 minuter är verkligen ingenting! Gymet nära hem och på vägen, ingen reception, ett byte till shorts så är jag igång, dusch hemma. Simningen lite mer overhead då det är cykling 2 minuter åt fel håll från tåget, och mer tidskrävande komma in och byta om.