torsdag 9 april 2020

Typ 100 i bänk

Nej, bara 87½, fast 6 reps.
Till skillnad från marklyft har jag inte fått några indikationer på att formeln gått sönder för bänken.

Styrkan ökar stadigt.
Magen med!

lördag 28 mars 2020

Cardio

Cardion hade fått sig en hårdare smäll än jag trott.

2019-04-14 3 varv hinderbana + skogsspåret 49:17 med snittpuls 149
2020-03-26 3 varv hinderbana + skogsspåret 58:10 med snittpuls 150
18.0% långsammare.

lördag 21 mars 2020

Real Survival Mode

5:e februari: fundera över hur jag ska överleva träningen.
6:e februari: fundera över hur jag ska överleva livet.

Haft invasiv streptokockinfektion, en släng av blodförgiftning, rosfeber, lunginflammation, blodbrist. Från ett sår på armbågen.

Dessutom underbehandlad så fick ligga på sjukhus två vändor. Avslutningsvis flunsa/corona direkt efter att jag gått av antibiotikan.

Tror jag kan räkna hem överlevnad nu, men har omfattande muskulär skada höger överkropp som jag aldrig fått vettigt svar vad det är, förmodar nån slags kontusionsskada/compartment pga vätska/var.

Kroppsvikt toppade vätskestinna uppskattningsvis 95kg, midjemått +25cm.
Bottnade (25:e feb) på 71kg med 5.9kg förlorad fettfri vikt enligt formeln. -4cm på både överarmar och lår. Galet tunn.

torsdag 23 januari 2020

Survival Mode

Söndag


Styrka - helkropp dragövningar enbart, bl.a. marklyft

Måndag
Löpning - 16 st 90:60-intervaller

Tisdag
Styrka - överkropp
BJJ 1½h

Torsdag
Styrka - helkropp, bl.a. knäböj
Submission Wrestling 1½h

Fredag
Simning 1km teknikintervaller (återhämtning)

Torsdagens styrka verkar konsekvent blek. Har kört Open Mat två söndagar med resultat att även tisdagens styrka gått dåligt, jag får inse att det är överkurs och får först försöka vänja mig vid detta.

onsdag 22 januari 2020

Löpband längre

Känningar. Trött. Gammal. Klen.
Tappade momentum på "korta" intervaller, så bytte till "långa" lite tidigare än planerat.

Löpband 39:00 8.46km 90:60
Räknar det som prick samma förra året då jag körde 40 min.
Kan jag bara låta bli skada mig eller bli långtida sjuk så bådar det gott för Vikingen.

fredag 10 januari 2020

Löpband

Häromdagen:
19 min 90:60-intervaller 4.52km "PR"
(ta inte sträckan på allvar, fullständig fantasi, men samma löpband jag använt i 4+ år)

Planen är/var:
Slå förra årsbästa 19 min intervaller ungefär nu
Inte dra på mig en lårkaka
Slå förra årsbästa 40 min intervaller innan mars/barmark
Specifik hinderbaneträning
Slå förra årets resultat Viking.