lördag 28 mars 2020

Cardio

Cardion hade fått sig en hårdare smäll än jag trott.

2019-04-14 3 varv hinderbana + skogsspåret 49:17 med snittpuls 149
2020-03-26 3 varv hinderbana + skogsspåret 58:10 med snittpuls 150
18.0% långsammare.

lördag 21 mars 2020

Real Survival Mode

5:e februari: fundera över hur jag ska överleva träningen.
6:e februari: fundera över hur jag ska överleva livet.

Haft invasiv streptokockinfektion, en släng av blodförgiftning, rosfeber, lunginflammation, blodbrist. Från ett sår på armbågen.

Dessutom underbehandlad så fick ligga på sjukhus två vändor. Avslutningsvis flunsa/corona direkt efter att jag gått av antibiotikan.

Tror jag kan räkna hem överlevnad nu, men har omfattande muskulär skada höger överkropp som jag aldrig fått vettigt svar vad det är, förmodar nån slags kontusionsskada/compartment pga vätska/var.

Kroppsvikt toppade vätskestinna uppskattningsvis 95kg, midjemått +25cm.
Bottnade (25:e feb) på 71kg med 5.9kg förlorad fettfri vikt enligt formeln. -4cm på både överarmar och lår. Galet tunn.

torsdag 23 januari 2020

Survival Mode

Söndag


Styrka - helkropp dragövningar enbart, bl.a. marklyft

Måndag
Löpning - 16 st 90:60-intervaller

Tisdag
Styrka - överkropp
BJJ 1½h

Torsdag
Styrka - helkropp, bl.a. knäböj
Submission Wrestling 1½h

Fredag
Simning 1km teknikintervaller (återhämtning)

Torsdagens styrka verkar konsekvent blek. Har kört Open Mat två söndagar med resultat att även tisdagens styrka gått dåligt, jag får inse att det är överkurs och får först försöka vänja mig vid detta.

onsdag 22 januari 2020

Löpband längre

Känningar. Trött. Gammal. Klen.
Tappade momentum på "korta" intervaller, så bytte till "långa" lite tidigare än planerat.

Löpband 39:00 8.46km 90:60
Räknar det som prick samma förra året då jag körde 40 min.
Kan jag bara låta bli skada mig eller bli långtida sjuk så bådar det gott för Vikingen.

fredag 10 januari 2020

Löpband

Häromdagen:
19 min 90:60-intervaller 4.52km "PR"
(ta inte sträckan på allvar, fullständig fantasi, men samma löpband jag använt i 4+ år)

Planen är/var:
Slå förra årsbästa 19 min intervaller ungefär nu
Inte dra på mig en lårkaka
Slå förra årsbästa 40 min intervaller innan mars/barmark
Specifik hinderbaneträning
Slå förra årets resultat Viking.

onsdag 25 december 2019

Årsavstämning 2019

Enligt Formula-1 ett ytterligare kliv nedåt längs utförsbacken, samma nivå som 1999/2000 även om jag inte grävt ordentligt i loggen så långt tillbaka.

Tyckte ändå det glimrade av och till, bra terränglöpning även om jag inte fick till det på det enda plattmarkstest jag gjorde. Tagit igen lite förlorad mark i knäböj och spänst.

Dålig simning.

Hurt, Sick and Tired
Känns som dagisåren äntligen är förbi. Freak Lårkaka i januari och armbågsbekymmer sen maj som inte löst sig helt än (infraspinatus). På det hela ok.

Träning
Hade ett bra och konsistent upplägg fram till midsommar då crossfit (rackposition och botten kipp) till slut satte stopp. Sen några vilsna workaroundmånader innan mera back to basics.

Formula-1 2019

Deadlift 5RM 195 (7x185)
Bench Press 5RM 102 (10x92½)
Chins 5RM 37 (5x37.5)

Run 5km 20.9 (3.0km 11:58)
Formula-1 = 16.0

Season best 2019

Formula-1

Deadlift 1x210 7x185


Rope Climb 5.0m 9.1s
TCA Pullups 21
Chins 5x+37.5
Bench Pull 9x80

Löpning 3.0km 11:58
Desert Run 29:26 40+
Skogsspåret x2 22:15 40+
Scenic Route 34:34 40+

Swim 100m 1:34.15
Run-Swim-Run Hälsohuset 60:04 40+
Bench Press 10x92½
Bench Press /2s 36x50

Shot Put 890cm 7.26kg

Squat 1x166 post-Op-PR
Squat /3s 32x70 40+

DbGU 15min 39x30
Brutalbänk w/o pause 31 PR
St Long Jump 237cm 40+
Box Jump 110cm Post-Op-PR
Digital Grip 63.0/63.5kg