onsdag 13 juni 2018

Fysad

Sen senaste Fysad har träningen varit prioriterad på squats med god form och spänst. Dessutom hårdare träning än på länge, ibland var jag t.o.m. trött på grund av träningen.

Hård böj i fredags krymplade benen, intervaller i söndags och sen två dagar aktiv vila vilket kändes som för lite att repa mig. Grepp och spänst fanns inte där idag.

Bänkpress 2-sek 36x50 - tangerat PR
Greppkloss digital 61.1/60.6
Stående längd 228cm, tunga ben
Pullups 3-sek 20 st
Knäböj 3-sek 27x70 - PR med 4, fanns nån till
Brutalbänk u paus 24
Press 3-sek 19x30, bättre rörlighet så mindre trött av att kämpa mot egna kroppen
C2 500m 1:37.7, paceade mot 1:38.1.
Löpband 1.61km 6:12

söndag 10 juni 2018

Vad David sa

Inte skriva.
Eller tänka.
Bara träna.

26 raka träningsdagar, nu två dagar vila inför Fysad till 100.

torsdag 31 maj 2018

Nedkörd

Dubblad träningsbörda tar ut sin rätt. Tyvärr även på kosten, förlorar en halvtimme här och var som kunde gått till att säkerställa vettig mat. När/om arbetskapaciteten kommer ikapp borde det betala sig.

Igår:
Swimrun 2 varv 56:27, lugnt-lugnt-lugnt, sen max från sista simningen (7:17 min sista sim+löp).

Idag (senare):
Styrka överkropp

måndag 28 maj 2018

Swimrun

Bästa gissning
Premiär i torsdags, ett eländigt pass som stank av bonk, ett impotent vevande med armarna som inte ledde nånstans.

Igår:
Varv 1. 28:20
Varv 2. 26:37
Totalt. 54:57
Lugnt första varv, ökade vid varvningen och började kötta rejält ca halva andra varvet.

Som referens är PR 50:52 med bästa varv 24:57, båda med draghjälp på simningarna.
Känns inte alls onåbart med ganska sparsam träning.

söndag 27 maj 2018

Bipolär

Medan jag å ena sidan håller på slita ihjäl mig på betalt och obetalt arbete så har jag forcerat in ca 20 min extra träning tre gånger sen fystestet.

Det känns som det kommer betala sig snart, typ vart tredje pass går bra.

Normalt brukar jag tänka överträning när prestationerna är spretiga, men tror jag haft problem med glykogennivåerna.

tisdag 22 maj 2018

W4CB prequel

W4CB = Wendler for chubby badasses.

Är förvånad att jag inte hittar att jag skrivit nånting om det. Borde göra det på riktigt och sen kanske hitta motivation att följa det. Det bästa program jag haft skulle jag säga även om Formula-1-indikatorn säger att jag var i bättre form 2003 än 2011. Jag tror indikatorn har fel.

Ett ihopkok av Westside och DeFrancos Westside for Skinny Bastards och och Built like a badass, med Wendler 531 på basövning. Tweakat och kryddat för mina önskemål.

Väldigt kortfattat:
Kvalitet Upper Push, Hypertrofi Upper Pull, Finisher med fokus på underkropp (alltid löpband)
Kvalitet Lower Push, Hypertrofi/fart Lower Pull, Finisher med fokus på överkropp
Kvalitet Upper Pull, Hypertrofi Upper Push, Finisher helkropp
Kvalitet Lower Pull, Hypertrofi/fart Lower Push, Finisher med fokus på överkropp

3 pass i veckan, varje pass helkropp på nåt vis. Visade sig vara väldigt irrelevant om passen var fint utspridda mån-ons-fre, eller nåt idiotiskt som mån-tis-tor-tis-tor-fre.

Jag körde så gott som varje pass med sällskap vilket hjälpte då passen var långa, en del moment krävde/hjälpte passare/assist och finishern blev bättre.

Startade runt nyår 2009/10, stagnerade tidigt 2011 (mark 240 4:e januari, en mile löpband 16.3 rakt igenom som finisher, gjorde helt ok raw-SL-tävlingsresultat på ca två teknikträningar.

Stretade på ett halvår till och slet sen av hälsenan. Gjorde därefter nåt helt annat.

måndag 21 maj 2018

Max Effort Pull

Box Jumps SAT 3x8x60
Rope climb 7.4s som bäst
Tabata Pushups
Superdropset full-ROM press och strikta pullups tills tom stång och rött band som assist var tufft

Greppet börjar ta sig, senaste åren har jag ibland fått kämpa för att alls komma upp.