lördag 28 juli 2012

Mer RLAPNS

Ok, inte första gången nånsin, men första gången i bloggen. Tror det gick bra, men måste hitta gamla scoresheetsen för att jämföra.

Kul regelvariant, inget "inte gå på banorna", och otåliga barn (och vuxna) behöver inte vänta på att de andra ska spela eftersom man slår i omgångar, enligt uppgift som i "riktig" golf.
Inte nytt nånstans. Retur på förra sommarens match (och hela andra gången i år). Denna gång vann vi bara med 4-1. Lika kul som sist. Jag bytte ut min övervägande snipertaktik mot övervägande Rambo. Inte säker på att det var mer effektivt men onekligen lite roligare, dyrare och fler blåmärken efteråt.

Tror inte jag gått så hänsynslöst åt hälsenan post-surgery som idag. Detta toppade nog fotbollsturneringen som toppade gruppträningen i strongman.
Beachvolley, två set efter paintballen. 15-4 14-16, fick lämna WO sen för att bada med barnen. Var inte direkt MVP, märktes att de andra spelat några gånger i år (och förra året) och jag inte på 3-4 år. Imponerad över hur säkra de var på fötterna, det är en kroppsdel som jag behöver vara väldigt desperat för att spela volleyboll med.

Jag borde köra boll/racket lite oftare, men det är inte så tillgängligt. Bortsett från att det är kul och lite idrottslig allmänbildning typ sådär, så blir det en separat domän när allt är så "öppet". Hittills i år har det blivit bollspel tre dagar (svensexan, fotbollsturneringen och idag, fick ju inte till nån vattenpolo på semestern...).

Inga kommentarer: