lördag 14 juli 2012

T-29 Osamssim

Alla fyra med på samma pass för första gången. Även Patrik som har ett tävlingspers på under 4 min på 1500m (läs det en gång till så det sjunker in...)

Men med försprång på simningen och ett pass som har större tonvikt på simningen (2 : 11 jmf m loppets 2 : 23) hade jag ett visst hopp om att han skulle ta slut av simningen. Jag och Emil drog hälften var under simningen, kom upp ur vattnet nästan minuten före Patrik, en minut som han sånär som på ett par sekunder sprang in. Under andra varvet skapade vi en lucka som drygades ut.

Under fjärde varvet av fem, med lagsegern bärgad, började den inbördes bataljen. Om jag förra gruppträningen ganska ledigt körde ifrån Emil så gick det inte alls nu när han tränat några veckor. Vi gjorde flera respektive ryck utan att kunna haka av den andre (i simningen är det skitsvårt att haka loss någon), men med 500m löpning kvar svarade Emil på ett ryck från mig genom att gå om och haka av mig. Att man kan förlora med 8 sekunder på ett så långt lopp (48:40 vs 48:32) finner jag helt obegripligt men det fanns ingenting att göra åt (ja, jag kunde strulat mindre med skorna, låtit Emil dra helt i alla simningar osv ... men just där och då fanns det ingenting).

Inga kommentarer: