fredag 23 december 2016

Dagarna före dopparedagen

Söndag 18/12
Marklyft 1x205 - planerat som minimireps, men ganska drygt, har känts dåligt ett tag.
Muscle-ups i räck per 1:55 min 2x5, 4+B, 3x5
Löpband 0.4km i 18km/h + repklättring + armgång + klätternät 2:00 vila 3 ggr

Tisdag 20/12
15 min:
Sittvänd & stöt 15 lyft 70 kg, 23 muscle-ups i ringar

Löpband+kånkintervaller, 3 st miserabelt dryga.

Onsdag 21/12
Simning 10x100m snorkel - kändes riktigt, riktigt dåligt

Torsdag 22/12
13 minuter och några sekunder:
Bänkpress 25 reps på 100 kg
Repklättring 3 endast armar, 6 hjälp med fötterna

På 26:e repetitionen stack det till i bröstet, jag släppte ner stången och ställde mig upp, för att minimera ev skada, tur att jag är rutinerad att köra utan passare.

"When reliable spotters aren't available, don't use idiots."

Knäböj highbar 3x3x105 - enbart minimireps, hade haft allt kul jag klarar på en dag.


Som trogen anhängare av The Tough Guy Training CycleTM (hard-harder-even harder-injured) så tar jag och lastar av lite nu. Jag har ju vetat i två-tre veckor att det var dags för deload, och med facit i hand var det dags redan innan 13/11.

Förstås rehab med Bill "the greatest strength coach that ever was or will be" Starrs muscle tear rehab protocol. Jag tror inte många fibrer är av om de alls är av, känns som redig träningsvärk i bägge pecsen nu.

Balans kanske kan funka som överträningsindikator? För nån månad sen satte jag minst 80%, nu kanske 10%

Inga kommentarer: