onsdag 4 september 2013

40+ träningstips

Krävs väl ytterligare nån mätpunkt, men nu är gymstyrkan tillbaka där den var innan ånga. Förstår ff inte om tappet var i CNS eller slitage (slitage som då inte kändes). Det var i högsta grad reellt.

Vikt ned ett drygt halvkilo, inte så förvånande då kostkvaliten går upp rejält utanför semester. Då blev det ändå Maxmål sön+mån, så det finns mycket att jobba på.

Brutalbänk 3x12
Får jag komma med ett 40+ träningstips, såhär ett år innan, så är det: gör aldrig nånting maximalt utan gradvis uppbyggnad. Innan sommaren hade jag inte kört brutalbänk på ett år och fick träningsvärk av 3x13 trots att det inte var tungt på nåt vis. Idag är jag omärkt från gårdagens brutalbänk.

Jag påbörjade också en ytterst försiktig progression på boxhopp, spänst och sprint har jag inte försökt mig på sen hälsenan brast. Förutom indirekt i fotboll, paintboll mm.

Inga kommentarer: