lördag 31 augusti 2013

32 muscle-ups for time


Det var några år sen sist. Björn föreslog att jag skulle gå sönder om jag försökte göra en massa muscle-ups, jag tänkte att jag behöver nog två föreberedande pass. Sanningen låg väl nånstans mittemellan, fyra förberedande pass (6x2, 6x3, 6x4, 6x5) och sen så 32 på tid.
30 muscle-ups for time 3:40
Osäker på om jag låg på 29 eller 30 så gjorde en extra, men var visst redan en plus. Fick tiden till 3:40 avläst från filmen. Nu blir det uppehåll från muscle-ups (i ringar), men troligen inte i 3 år.

18 grader
Ff ok simtemperatur men lite skeptisk till algerna. Blev simning ändå då jag var inställd på det, men är nog färdigsimmat nu om inte geggan försvinner.

3 kommentarer:

Bear sa...

Grymt snabbt! Och snabbt även om du struntar i att låsa ut i botten, hade nog bara blivit marginellt långsammare hur som eftersom det mest blir lite jobbigare för greppet.

Hur går det med brutalbänken då?

Jocke L sa...

Tack. Jag är lite osäker på reglerna, men hoppa ner från dippen är väl ok? Sträckningen i hänger är nog mest bara "att göra", jag hade ingen aning om hur det såg ut. Däremot vore en markerad paus i toppen av dippen klädsamt, det skulle kosta nästan en sek per rep, men det skulle även funka lite som vila så det blir kortare pauser i andra halvan. Bättre lycka nästa år :)

Jocke L sa...

Både brutal och hängande benlyft har jag legat lågt med sen sista styrkepasset i juli. BB är onekligen skonsammare (för mig ptminstone), men jag kör ändå en kortare prep-cykel innan maxning.