måndag 5 augusti 2013

Sista samträningen

Sista träningen där det finns någon större risk att skada sig avklarat.
Lagpass Aquathlon i Knivsta
2 varv runt vanliga banan. Första på 25:55 ("PR" 4s), andra på 24:57 ("PR" 58s). 
Normalt kör vi ca 2 min vätskekontroll utanför klockan mellan varven, idag ingen vila alls. Bra formbesked för hela laget.

På pappret är formen inte bättre än förra året: bara kommit inom felmarginalen för PR simning 100m, slagit PR på 200m, troligen klart bättre på längre distanser. Förra året hade jag löpningar upp till 20km, i år har jag varken sprungit långt eller fort kontinuerligt.

Förra året arbetade jag efter premissen att:
Aquathlon = Simning + Löpning
Dvs separata pool-simningar och löppass.

I år tänkte jag att:
Aquathlon = Aquathlon
Dvs mest ute i naturen i varierande terräng och vattenförhållanden och alternera löpning och simning av varierande längd. Dock större andel simning än på loppet och hårdare tempo på simningen. Jag tror denna träning trots brist på hårda siffror kommer leda till ett snabbare lopp.

Inga kommentarer: