söndag 4 februari 2018

It's a long way to the top

Resultaten går i mikrosteg framåt, hittills har jag inte identifierat nånting som backar, men jag har heller inte sprungit på två månader.

Det som verkligen skulle kunna få resultaten att röra sig är att minska kroppsvikten med 10%, men det tycks inte aktuellt.

72 dagar med längsta aktiva träningstid 20:34 min, många pass har varit 18-20 min aktiv tid med 2-4 minuter råddande på det.

Det är utmanande att försöka hålla sånt omfång av rörelseförrådet på så liten tid. Jag siktar på minst två vardera av push, pull, posterior och squat i veckan. Jag fuskar ogärna med sittvändningar eller thrusters då de äter mina handleder.

Det frestar att träna lite mer, men ...72 dagar utan skador, muskelknutar och inflammationer, förkylning eller nämnvärd systemtrötthet.


Dropkick Murphys på tisdag. Om det funkar med barnvakter.
Det är inte bara kost och träning som tar stryk av att bygga en klan.

Inga kommentarer: