fredag 28 november 2014

1-2

1-1: Trapbar Deadlift 12x130
1-2: Trapbar Deadlift 13x137½

Beräknat Max 195,7, men med minst två reps kvar på plattformen är jag garanterat god för flera hundra kilon igen.

Jag kommer aldrig få veta
1. om styrkan imploderade efter augusti och till stor del återhämtades med ett enda rejält pass, eller
2. om förra passet var en riktigt dålig dag.
Jag lutar lite åt #1.

Knät, vänstra denna gång, gjorde ganska så ont. Stod på gummiunderlag, ska testa hårt underlag nästa gång. Inte så oroande då ömma knän är halva anledningen till att jag befinner mig på detta program.

2 kommentarer:

Bear sa...

Trist med knät...men trapbar, borde ju vara värre för knät iom att smalbenet vinklas något framåt = lite mindre baksida, mer framsida.

Men du kanske har tillräckligt långa armar (hur var det med apindex nu igen?) så att du inte behöver sätta dig ner mer än ett vanligt marklyft?

Jocke sa...

Du har nog rätt om att trapbar är värre för knät. Jag klarar mig från att böja speciellt djupt, men lite bredare är ju greppet.

Knät var värre -05 och jag lyckades läka ut det ganska snabbt då. Men då hade jag inga barn att släpa på och allmänt bättre möjligheter att slöa.

Ett pass till sen inga trapbars på minst tre månader.

Ordningen på övningarna är valda för att skjuta upp knäböj så länge som möjligt.