lördag 10 maj 2014

Långpass

Det här var ju ett utmärkt sätt att få till ett lågintensivt långpass. 96 min, snittpuls 123, max 160, under 100 när jag var vilse, eller visste precis var jag var, men konstigt nog inte hittade nån kontroll där. Hade kunnat köra några kontroller till, men kände att det ryckte i kopplet.

Jag vet inte om detta pass är representativt för alla NaturPasset, men såvida man inte redan kan orientera har man realistiskt att göra minst tre ggr (och från olika startpunkt) för att ta alla kontroller en gång.
Första kontrollen

Går säkert att upprepa ett par-tre gånger innan man känner att man "kan banan". Jag skrev inte ned några bokstäver idag, så minst en gång till får jag passera dagens kontroller.

2 kommentarer:

Sam sa...

Kul grej!
Orienterade obligatoriskt under gymnasiet, var ju rätt roligt.

Jocke sa...

Har bara orienterat i skola och lump tidigare, tror det handlade mycket om att starta sent och sen springa fort dit det fanns folk.

Ja, det var kul, blir minst de fyra gånger som krävs för att samla kontrollerna.