onsdag 19 juni 2013

Brutalt pers

Jag börjar så sakteliga komma i form igen, kanske dags att dra av ett korsband? Eller ett diskbråck?

Första gympasset på semestern, ska försöka få till ett gympass per vecka. Försöka åtminstone. Idag en lite tyngre variant av avlastning 2x4x80% på alla fyra basövningar samt ett inkasserat pers:

Tidigare pers 32 st med lite hängvila och 27 st kontinuerliga, idag 35 st varav 28 st kontinuerliga (något paceat). 34 st på en minut.

Sist jag var på gymet hade de satt upp en pullupstång av crossfitstuk, men "klistret har inte torkat än". Idag invigning, verkade vara bra grejer, får se när jag gör lite mera högreppare nån gång.

Det här var bokstavligen första kippade pullupen på 3-4 år, syns extra tydligt på/innan första reppet "Hmm... hur var det man gjorde nu igen?"

12 kommentarer:

Bear sa...

Härligt, då har jag något att försöka slå på midsommarpasset!

FYI: jag gjorde 47 kippade (pers) efter att inte ha gjort många på två år skadan.

Bear sa...

"sen skadan"

Jocke L sa...

5 pullups + 5 TTB ska du väl rå på?

Säg till om du hittar nåt semi-officiellt regelverk för brutal. Konstigt att SOK kör med strikta testövningar utan att spela dem.

Mycket jag sett på nätet ang handplacering är lamt, skär ROM rejält. Å andra sidan så kör jag armbågarna mot låren, mot knäna skulle vara värre. Och pauser? Det går ju att knö ut rätt många reps om man gör 1-2 i taget och verkligen jobbar upp momentum i botten. Mest en fråga om hur mkt man vill förnedra sig själv.

Lutar åt samma utförandestandard som nu och antingen kontinuerliga reps eller 60 sek,

Jocke L sa...

Har aldrig haft tillgång till såhär bra utrustning (utan att testa hur handsvettsfaktorn blir), så PR i TTB är bara att hämta i kippade pullups vågar jag inte lova.

Bear sa...

27 reps, attan! På skolan hare vi standard att hålla band bakom nacken vilket hjälper, så då kunde jag fixa +30 kontinuerliga nån gång. Man skulle toucha armbågar mot lår med händer kring öronen (jumpabandet) var ung så långt. Alltså ett sånt där band för att visa vilket lag man är i.

Kippade pu, 47, och striktish ttb, 30, tar jag för givet att jag slår dig på ;)

Jocke L sa...

Brutalbänk på boxen eller brandstationen?

Jocke L sa...

30 striktish TTB kanske jag kan, beror på vad striktish imnebär

Jocke L sa...

47 kippade pU har jag inte en chans på i dagsläget, inte säker på om jag gjort mer än 45. Även om denna utrustning är bättre så väger det ju inte upp att jag inte kippat på 3-4 år

Bear sa...

Stationen.

Har själv knappt kippat på lika lång tid, men allt är väl relativt. Kommer ihåg att jag blev lika förvånad 2010 när jag senast persade i kip-pu (45 reps varav 42 covp).

Ofrivillig sving i botten av ttb, får fixa en film på det!

Jocke L sa...

Tror jag är med. Man får slänga upp benen med momentum, utnyttja lite sving (den kommer mest vara till besvär), men inte ta repsen "på volley".

Bear sa...

Skriver in det i regelboken!

Jocke L sa...

Det är du som sitter på regelboken för striktish TTB