måndag 11 mars 2013

Konservativ maxning

Fredag
TCA-Pullups 22 st

Måndag
Marklyft 210 kg - minst 5 till hade gått, troligen inte 10
Bänkpress 117½ kg - möjligen hade 2½ till gått
Knäböj 155 kg - sådär 5 kg kvar i tanken, men inte ens 150 var vackert
Roddarrodd 100 kg - trots två försök fick jag inte till metall-mot-metall-klick på 105

Sådär! Nu är jag en skugga av mitt forna jag. Men det är åtminstone mer än jag var för en månad sen.

120-160-200 är väl vad jag minst ska ligga på, oavsett hur lite jag bryr mig om annat än springa runt i skogen och i undantagsfall brottas några ronder. Men det ska väl inte krävas mycket mer för att komma dit.

Kan också tänka mig att barmarks-Rocky är mer styrkebyggande än permafrost-Rocky. Jag kan lätt tänka mig vintrar med lägre medeltemperatur än denna, och djupare snö undrar jag om det inte var så sent som 09/10? Men fyra-plus månader av konstant snö+is-täcke ... när var det det senast?

Inga kommentarer: