söndag 6 maj 2012

Strongman Söndag

Urgh. Trött. En halvtimmes uppvärmning och tre timmars träning. Sen mat och öl på det.

Alltid fascinerande hur folk kan överraska i vissa strongmangrenar, tarmtunna lillebror går långt i conans och inte alls illa i farmers. Marcus gjorde väl strålande ifrån sig i allt utom conans. Och Björn slipper ju inte undan utan förväntningar, men han visade mig vart ribban ligger i däckvält och duck+släde.

I morse var första gången på tio dagar som ytterskinkorna inte var knutiga och molvärkande (efter lite för mycket clinchbrottning tror jag). Så givetvis sa det plopp i ryggen redan i tredje grenen. Conans gick inte att ta ett steg i, men däck och medley känns inte som jag kan skylla på ryggen. Där får jag helt enkelt bli starkare.

Ögonöppnande att bli grupptryckt till att lämna komfortzoner (för hälsenan) bakom sig. Vet egentligen inte om det är någon bra idé, men idag höll den. Fick även visa Erik & Mackan att jag kan göra en kung-fu-kip, det var post-op-debut för det också.

Nån slags film kommer väl sen.

2 kommentarer:

Bear sa...

Halvtimmes uppvärmning, det missade jag! ;)

Även om det var roligt att känna att man kunde brassa på (även det av lite skönt grupptryck) i däck och medley så kände jag nog att farmers var lite av en skräll!

Själv får jag fortsätta att leta en truck att öva på till nästa gång, tack för en trevlig dag!

Jocke sa...

Kom dit kvart i och tänkte att jag kunde plocka fram. Gjorde det. Gjorde ett set. Plockade lite till. Ett set till. Sopade truckpullbanan. Ringde och undrade vart ni tagit vägen. Gjorde ett set. Osv.