torsdag 19 april 2012

Nu är det vattenfyyys

Simning under simskoletid blir inte så mycket simning nuförtiden, mest bada med en unge medan andra simskolar, och sen byta unge halvvägs.

Mot slutet av simtiden kom tre killar från ariska brödraskapet in och började simma. För dåliga för att vara simmare, för kraftiga för att vara triatleter, för bitiga för att vara tre random kompisar. Brandmän? UV-rugby?

De slutade simma och började stå på botten och dyka efter ringar. När de började slå knopar sittandes på botten räknade jag bort UV-rugby. "Vad håller ni på med? Egentligen" "Vi kör vattenfys. Poliser!". Jag gissade ganska nära åtminstone. Och egentligen tror jag att brandmän får göra sånt här på arbetstid.

I omklädningsrummet höll dykarklubben på och förberedde sig, med våtdräkter (varför???) och allt.

Kul att ytterligare några utnyttjar den tredje dimensionen.

3 kommentarer:

Bear sa...

Jag har ofta ställt mig den frågan. Tror de gillar det som att vissa gillade den åtsittande och obekväma uniformen som jag gjorde högvakt i under lumpen. De går lite rakare i ryggen med sin våtdräkt...typ.

Jocke sa...

"håller inne valkarna" ?

Kanske ska vara "lika" som när de dyker ute, förutom att vattnet är klart och varmt.

Bear sa...

Jo, klart det finns förklaringar, men det är roligare att driva med dem!