måndag 30 maj 2011

Deload & gammal träningslogg

Ut ur det blå, pga träning eller bara stress, press och sömnbrist, blev gluttor och lår überstela och ryggen satt som i ett skruvstäd mot slutet av förra veckan.

Lätt underkroppsträning i förra veckan (mark 5x90), många stretch- och piggebollsessioner samt 8-timmarsnätter plus tupplur i helgen, så hämtat mig skapligt för ett halvsnällt strongmanpass idag, där jag undvek adrenalin och en massa mjölksyra. Inga filmer eller sånt, överlåter det på Martin numer :)

Klipp från min första träningslogg. Från den tiden man inte var belastad med en massa kunskap, och kunde fokusera enbart på progression.

Intressant läsning för mig, som trots att jag är huvudperson inte minns så väldigt mycket detaljer. Vill minnas att mitt första pass var betydligt kortare, saknas något mer pass innan första noteringen? Vad gjorde jag 27-30/3? Osv.

Sträckorna var mätta med bil, 12,4-sträckan som är från en landsvägskorsning till en annan, och alltså enkel att rekonstruera, hamnade på 2x6,08 km när jag mätte på mapmyrun.

6 kommentarer:

Bear sa...

Bara löpning?

Jocke sa...

Ja, det var så det började.
1½ år ingenting
"Oj vad fet jag blivit"
½+ år löpning enbart
"Oj vad tunna och klena armarna blivit"

Anonym sa...

Kommer ihåg en ung jocke + nisseman? som tränade på utk kanske runt 92-93.
Dat var tider, speciellt som jag var starkare (då).

Jocke sa...

940428 gjorde jag min UTK-debut, Richards storhetstid varade 95-96.

Lenin sa...

Stämmer antagligen bra. Jag såg dig där i alla fall innan vi började på linne.

Jocke sa...

Om det inte skett bokföringsfel av Enronproportioner så stämmer det exakt och inte bara antagligen.

Våra vägar korsades nog några gånger på ILU & EIM eller vad det hette i ungefär samma veva.