söndag 1 juni 2014

Base vecka 2

Måndag
Jag fick brutal träningsvärk i triceps av att kämpa mot våtdräkten igår, mätte in vattentemperaturen på 16-16,5'.
Cirkelträning
Jag fick Filthy-50 flashbacks av denna. Det borde vara kriminellt att tvinga någon att böja på benen så många gånger på en timme.

Tisdag
Gym
Ett riktigt blekt pass även denna vecka: återhållsam bänkpress; knäböj var inte att tänka på [efter cirkeln]. Sådär dåligt så jag blir revanschsugen, jag trodde jag vuxit ifrån sånt.

Den svårmotiverade sprinten
(på grus efter 83 min barfota)
Onsdag
Rockyjogg 49 min. Lätt.

Torsdag
Rockyjogg 44 min. Lätt.
Inkl ca 200m simning, var för kallt (inte alls som i söndags) för att vilja/våga hela halvkilometern (ingen våtdräkt), kanske 15'C? Ok, jag missade inte våtdräktssäsongen helt, men har ingen lust.

Fredag
Rockyjogg 32 min. Mycket lätt.
Mentalt slutkörd efter tre dar på nya jobbet, men behövde frisk luft och ett Svend K Viking Bath.

Lördag
SwimRun 1:47h bl.a. 5x300m pool. Ett formbesked. Att jämföra submaximala pass är inte vattentätt, men 6½ min bättre än förra året är en stor skillnad.

Söndag
Rockyjogg Duo. 84 min barfota.

Vecka 2
Cirkelträningen slog ner mig för räkning och nya jobbet såg till att jag stannade där resten av veckan, men helgen var ju riktigt bra.

Inga kommentarer: