söndag 14 augusti 2011

Sub-40

Nej inte på milen ...

Simning 50m på 38.49 sek (25m bana)
Skrytvärdet är ju obefintligt förstås, men det är dock en milstolpe som behöver passeras på vägen till Tarzanitet. Att jag helt kunde hoppa över 39-rangen kanske tyder på att det borde gå att förbättra detta en bit till, även utan att bli tokseriös.
János, första människan att simma 100m under minuten. Obesegrad individuellt i hela sin tävlingskarriär. Jag förmodar att plumpen i protokollet är OS-vattenpolon där han bara fick brons.

I hotellbastun i London satt två gubbstruttar och pratade om Johnny. En av dem hade som liten grabb följt med sin pappa, träffat Johnny och fått hans autograf.

Jag spelade lite turistvattenpolo på senaste solsemestern. Tyckte det verkade vara ett ypperligt sätt att göra vattenupplevelsen lite lagom kaotisk.

7 kommentarer:

Sam sa...

Kul med nytt rekord Tarzan!
Under 40 är ändå relativt bra, bara att köra på, snart tar du 35

Jocke sa...

Tackar! Ja, det tråkiga är att poolen stänger för vinter nu i helgen. 35 borde gå, det är nog mitt långsiktiga mål. Jag har i sommar mest tränat på ekonomisk stil, för att kunna simma snabbare på sådär 200-500m.

Bear sa...

Bra tid här med! Kan du vända på riktigt? Vad simmar du på vid längre sträckor?

Jocke sa...

Nej, vändning är lagom långt efter T:et, vrid åt vänster och sparka ifrån med fötterna (ingen handkontakt), så det är ändå relativt effektivt de gånger jag träffar rätt.

Har inga tider att rapportera på längre distanser, ett mål för sommaren var 200/4:00, men jag kände att 50/0:40 låg närmare i söndags så jag gick efter det. Uppåt kilometern börjar det gå riktigt sakta. Lite grann får jag nog skylla på min höga vattenvikt, på en dykarkurs var jag den ende av 12-20 pers som de fick ta fram en specialväst åt.

Bear sa...

Eh? Att flyta högt i vattnet är ju en gudagåva om man vill bli bra på att simma!

Pumpar du på så där så tar du lätt 4 min på 200!

Jocke sa...

Alltså - jag ligger inte högt i vattnet. Jag kan inte flyta ens i medelhavet. Med den vanliga dykarvästen + tuber så sjönk jag bara hopplöst till botten (av en 4m bassäng och inte ett 8km djupt hav, tack och lov)

Bear sa...

Haha, trodde du menade viktväst för att kunna dyka :)

Du och Rob Orlando, för mkt muskler! ;)