tisdag 26 oktober 2010

Starker

Planerade att bara göra minimirepsen i marklyft, och lyckades hålla mig till planen. Fethantellyft, farmargång och lasta metallnånting. Lite återhållsamt pass, morgontrött sen i lördags.

Inte bra alls egentligen, men eftersom Fredrik "bara" klarade 65 kg så anser jag att det långa handtaget funkar som en ursäkt (man är tvungen att lägga hanteln långt bakom axeln för att hitta nån slags hylla, och inte ens det funkar speciellt bra). Vi ska skaffa 2½:or så man kan öka i mindre steg.

Vi vänder upp hanteln med två händer eftersom det är så de gör i strongmantävlingar. Frågar ni mig tycker jag det motverkar syftet med att ha ett tjockt handtag (visst, lite svårare blir även stötpressen pga handtaget).

Lite småisigt på marken så farmers och lastning med viss försiktighet.

2 kommentarer:

Bear sa...

Gillar kommentaren: "ta en på andra också så har du en på varje sida" :)

Ser roligt ut...och halkigt!

Jocke sa...

:) första försöket funkade vänster, men jag bommade höger. Så Fredrik menade att jag kunde få en med varje hand på samma film. Vänster hand var konstigt mkt lättare (och tvärtom för Fredrik).