måndag 26 oktober 2009

All work and no play makes Jack a dull boy

Har börjat hosta en del, även om jag inte kommit igång med träningen sen CF-SM så har det inte berott på förkylningar. Detta är första på fem månader, inget strålande facit, men en klar förbättring mot senaste två åren. Att det kommer någon vecka efter att man dragit igång med metcons igen är förstås bara ett sammanträffande.

Några grymma veckor i korseld mellan jobb och dagisbestyr kulminerade med två heldagar ensam med kidsen, så när Emil tyckte jag skulle hänga med och spela futsal på söndagskvällen ansåg jag det vara välförtjänt semester från livet. Tänkte att jag kunde stå i mål mycket för att spara på luftvägarna.

De hade redan "riktiga" målvakter så jag fick snällt spela ute. Var lite ovant, både att bollen var liten, hård och knappt studsade, och rent allmänt skumt med bollkänsla och regler. Gjorde tidigt en jättesnygg glidtackling som inte bara stoppade en kille som var fri med målvakten, utan även skickade iväg honom på en tjusig luftfärd, bara för att få höra att man inte glidtacklar inomhus. Jag är bra på att skaffa vänner.

Nåväl, strax över 90 minuter, tre lag, korta matcher, ännu kortare byten. Blev aldrig speciellt flåsigt, men surt i låren av och till, och stumt för vaderna, min flygsimulatorskada bubblade upp till ytan utan att helt gå sönder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om du ska få spela lagsporter. Du har en tendens att lämna "spår" efter dig, som skadade spelare. Det började men nån på delphi, kom inte ihåg vem.

Jocke sa...

Heiko(?) De hade ju marknadsfört att de körde SÅ hårt. Det var en helt schysst axel mot axel-tackling, knappast mitt fel att han knäckte revbenet.

Men du har en poäng, och jag gillar nog volleyboll, badminton och tennis lite extra för att ingen behöver bli sur på mig.