lördag 12 april 2014

Leos got new shoes

Ångaloppet har gjort ett skotest för SwimRun: http://www.angaloppet.se/lars/?p=839

Synd att de inte testade mina skor (Inov-8 X-Talon) som jag gissar är en av de två vanligaste modellerna på startlinjen. Och synd att de inte testade några VFF, såna borde kosta riktigt lite på simningen.

Jag gjorde bara ett seriöst utrustningstest i somras, det ska bli mer i år. Inte nödvändigtvis av skor (min skobudget är tajt) utan snarare placering av flythjälp och snorkel eller inte. Jag valde komfort och enkelhet förra året, och kommer väl göra detsamma om det inte visar sig vara stor skillnad fysiologiskt. Är allt annat bekvämt kan jag pressa puls och flås och syra längre.

För att återgå till artikeln så är jag väldigt skeptisk till att springa på våta klippor i de vinnande skorna, efter att ha varit ute i 2+ timmar.

Inga kommentarer: