måndag 11 januari 2010

Opportunist

Rejält less på kylan, eller - jag avskyr minusgrader så jag har varit less från dag noll. Men för att göra det bästa av situationen slängde jag in ett pass skidor. Senast tog det nästan tio minuter längre tid att komma hem än bort, och i helgen hade jag en tur som avbröts efter fem minuter - allt fäste borta, så bakhalt så in i helvete. Idag blev det lite väl bra fäste, men med tanke på terrängen är det nog bättre med för mycket fäste än för lite.
Skidor Plantskolan-Lunsentorpet TOR 75:12 min inkl 5 min paus (senast ca 93:30 inkl 10 min paus, bara vatten med idag, så ingen vits med längre fika)
Tempot är snabbt nog för att hålla värmen, långsamt nog för att inte svettas mängder. Alltså knappt träning.

Ät inte gul snö. Fascinerande att trots att det varit massor av minusgrader sen långt innan jul, så kan smältvatten bubbla upp från träsken. (Här var vit snö för fem dagar sen)

Inga kommentarer: